Класифікація ролей у групі» На підставі досліджень Реймонд Мередіт Белбін виділив 8 типів ролей, які виконує людина залежно від особистих особливостей та якостей: Голова, Формувач, Мисник, Виконавець, Розвідник, Оцінювач, Колективіст, Доводчик.
Ролі в колективі поділяються на «виробничі» (функціональні та соціальні) та «міжособистісні». Виробничих ролей фахівці вирізняють вісім. Координатор має найбільші організаторські здібності і стає зазвичай в силу цього керівником колективу незалежно від своїх знань та досвіду.
Розподіл ролей у групі
- Організатор (лідер) – організує роботу групи.
- Секретар – оформляє рішення групи.
- Помічник секретаря – записує всі пропозиції членів групи.
- Спікер – представляє результати роботи групи.
- Помічник спікера – стежить за виконанням правил у групі.
Для того, щоб виявити командні ролі у співробітників, рекомендується використовувати тестову оцінку персоналу. Для різних ролей важливі різні чинники, тому оцінка має бути комплексною та розглядати людину за трьома напрямками: мотивація, інтелект, особистість; Після оцінки можна сформувати команду.