Його часто проводять представники преси. Опосередкований (заочний) соц. опитування може здійснюватися телефоном, через Інтернет, поштові листи тощо.
Всеросійський центр вивчення суспільної думки, ВЦІОМ (до 1992 року – Всесоюзний) – найстаріша російська державна дослідницька організація, що регулярно проводить соціологічні та маркетингові дослідження на основі опитувань громадської думки.
Види опитувань
- Анкетування
- Метод сходів
- Вільний
- Усний
- Письмовий
- Стандартизований
Онлайн-опитування (інтернет-опитування, web-опитування) – метод збирання соціологічної інформації, що здійснюється на основі використання інтернет-технології. Найчастіше онлайн-опитування проводяться за інтерактивною анкетою, розміщеною на сайті та заповненою з комп'ютера або мобільного пристрою в режимі онлайн.