Розумова готовність дітей до школи – визначається пізнаннями дитини про навколишній світ: про живу та неживу природу, про деякі соціальні явища та систематизованість цих уявлень. Перевіряється також рівень розвитку пізнавальних процесів: уваги, пам'яті, сприйняття, мислення.
Це те, на що батьки звертають увагу насамперед: набір певних знань, а також ступінь розвитку пам'яті, уваги, мислення, уяви та мови. Тести та опитувальники, які можна знайти в мережі та різних педагогічних виданнях, як правило, оцінюють саме цей бік готовності дитини.
Особистісна готовність до школи – дитина готова до шкільного навчання, якщо школа приваблює його не зовнішньою стороною (атрибути: портфель, зошити), а можливість отримати нові знання. Інтелектуальна готовність до школи – наявність кругозору, запасу конкретних знань та умінь, інтерес до знань.
Найчастіше під час вступу дитини у школу наголос робиться на інтелектуальну готовність. … Завдання – розвинути до необхідного рівня кожен із чотирьох компонентів за допомогою відповідних методик:
- Фізична готовність та нейродинамічна регуляція …
- Соціальна готовність …
- Психологічна готовність …
- Інтелектуальна готовність