Що таке діагностика та яка її роль у педагогічному процесі?

Педагогічна діагностика – це сукупність прийомів контролю та оцінки, спрямованих на вирішення завдань оптимізації навчального процесу, диференційованого підходу до учнів, а також удосконалення освітніх програм та методів педагогічного дії.

Педагогічна діагностика дозволяє визначити рівень сформованості особистості учня та прояви її індивідуальності (хід розвитку). Це дозволяє постійно коригувати виховний процес, вдосконалювати методи роботи з дітьми.

Педагогічна діагностика потрібна для виявлення умов реалізації педагогічних цілей, ступеня їх досягнення, причин невдач у навчально-виховній діяльності.

Діагностика (від грецьк diagnostikos – здатний розпізнавати) – процес, система та результат спеціального дослідження стану к-н об'єкта (педагогічна система, особистість, процес навчання, освітній процес тощо).