Що таке діагностика у дефектології?

Дефектологічна діагностика включає в себе такі компоненти: вивчення поведінки (у ситуації обстеження), емоційно-вольової сфери, навчання, уваги, пам'яті, мовного розвитку, сприйняття (зорового та слухового), мислення, діяльності, моторного розвитку.

Одним із головних завдань вчителя-дефектолога є організація діагностичного обстеження дітей. Діагностика (від грецького «dia» – після, через, «gnosis» – знання, тобто – здатність розпізнавати) – це оцінна процедура, спрямована на прояснення ситуації, виявлення істинного рівня розвитку.

Первинна діагностика у дефектолога включає проведення різних тестів: визначення рівня IQ, денверівське тестування тощо. буд. За необхідності можуть бути призначені додаткові інструментальні способи обстеження: МРТ і КТ мозку, ЭЭГ.

Дефектолог-логопед. Це фахівець ширшого профілю, він може працювати з порушеннями мови, спричиненими, наприклад, затримкою інтелектуального розвитку. Нейропсихолог. Він коригує психічні функції, що є основою здійснення будь-якої діяльності, зокрема навчальної.