Когнітивні порушення – це зниження пам'яті, розумової працездатності та інших когнітивних функцій порівняно з вихідним рівнем (індивідуальною нормою).
Термін "когнітивний" походить від латинського cognoscere – знати, дізнаватися, розслідувати. Залежно від контексту це слово може позначати знання, переконаність, розумову здатність, здатність до вивчення, збереження знання та обміну ним з іншими.
У дітей ознаки порушення когнітивного розвитку такі:
- затримка появи навичок – починають сидіти, повзати, ходити чи говорити пізніше за певний вік;
- порушення концентрації уваги;
- проблеми з навчанням;
- відсутність цікавості;
- проблеми з логічним мисленням;
Когнітивні розлади особистості – це специфічні порушення, що відбуваються в пізнавальній сфері індивіда і включають такі симптоми: зниження пам'яті, інтелектуальної працездатності та зниження інших когнітивних процесів мозку у порівнянні з персональною нормою (вихідним рівнем) кожного індивіда.