Що впливає розвиток вищих психічних функцій?

У кожної дитини процес розвитку вищих психічних функцій суто індивідуальний. Це залежить від багатьох факторів: генетичної схильності, внутрішньоутробного розвитку, пологових травм, соціального середовища, виховання, зрілості нервової системи та інших.

Матеріальним субстратом вищих психічних функцій є функціональні системи, що прижиттєво формуються. Ці функціональні динамічні структури змінюються в міру дозрівання мозку та формування тієї чи іншої психічної діяльності [7; 8].

Вищі психічні функції є довільними за способом здійснення. Саме завдяки цій властивості у людини є здатність усвідомлення своїх функцій та здійснення діяльності відповідно до поставлених цілей та у певному напрямку з передбаченням можливого результату.

Вищі психічні функції в нормі та при патології Окремі психічні процеси, що виділяються у психічній діяльності, визначаються як вищі психічні функції. До них відносять мислення, мова, лист, рахунок, пам'ять, довільні рухи, перцептивні процеси (процеси сприйняття).