У чому особливості пізнавальних процесів молодшого школяра?

У молодшого школяра переважає практично дієвий та чуттєвий аналіз. Дітям легше вирішувати завдання з використанням конкретних предметів (паличок, моделей предметів, кубиків тощо) або знаходити частини предметів, спостерігаючи за ними наочно.16 лют. 2023р.

У молодшого школяра мислення наочно – образне, але у процесі навчання воно розвивається і поступово переходить до словесно – логічного. З перших днів шкільного навчання мислення стає центром психічного розвитку. У міру навчання з'являється здатність до висновків та міркування.

Домінуючою функцією у молодшому шкільному віці стає мислення. Завершується перехід, що намітився в дошкільному віці, від наочно-образного до словесно-логічного мислення. Шкільне навчання будується в такий спосіб, що словесно-логічне мислення отримує переважне розвиток.

Сприйняття молодшого школяра визначається насамперед особливостями самого предмета, тому учні сприймають не найголовніше, суттєве, бо, що яскраво виділяється і натомість інших предметів (забарвлення, величину, форму тощо. буд.).