До видів мотивів можна віднести пізнавальні та соціальні мотиви. Спрямованість зміст навчального предмета свідчить про наявність пізнавальних мотивів. Спрямованість на іншу людину в ході вчення – про соціальні мотиви. І пізнавальні та соціальні мотиви можуть мати різні рівні.
За рівнем стійкості мотиви бувають:
- загальноприйняті (прагнення досягнення мети, уникнення проблем, досягнення успіху);
- стійкі реальні мотиви (наприклад, під час навчання: відвідування лекцій, вивчення конспектів);
- нестійкі мотиви, Яким властива мінливість у виборі мети
Основні мотиви учнів навчання. Найбільш значущими учнів є такі мотивы: пізнавальні; • комунікативні; • емоційні; • саморозвитку; • позиція школяра; • досягнення; • зовнішні (заохочення, покарання).