Діти із затримкою психічного розвитку мають більш збережене наочно-дієве мислення; більшого порушення піддається образне мислення у зв'язку з неточністю сприйняття.22 березня. 2023р.
У дітей із ЗПР виявляється відставання у розвитку всіх форм мислення. Найбільшою мірою це проявляється під час вирішення завдань з використанням словесно-логічного мислення, а найменшою мірою відстає наочно дієве мислення.
Розвиток наочно-подібного мислення повною мірою – найважливіший критерій на формування в дітей віком шкільного віку з ЗПР більш складної форми розумової діяльності.
Найбільше відставання спостерігається на рівні операцій словесно-логічного мислення, дітям складно вирішувати завдання без опори на наочність Особливі труднощі школярі із ЗПР відчувають під час встановлення логічних зв'язків між поняттями за аналогією.