Які є способи переконання?

Методи переконання (також модуси переконливості) – прийоми у риториці, які визначають мовну стратегію оратора при зверненні до слухачів. До методів переконання належать етос, пафос та логос.

В основі переконання лежить усвідомлене, критичне сприйняття адресатом впливу переконливого повідомлення, його аналіз та оцінка. Переконання як спосіб впливу найефективніше у разі, коли адресат зацікавлений у отриманні повної та докладної інформації та налаштований її критичний аналіз.

У «Риториці» Аристотель визначає три основні способи переконання людей: етос, пафос та логос.

На відміну від навіювання, переконання засноване на осмисленому прийнятті людиною якихось відомостей чи ідей, на їх аналізі та оцінці. При цьому висновок може бути зроблено як самостійно, так і за переконуючим, але в будь-якому випадку воно не сприймається в готовому вигляді.