В обстеженні дітей дитячого та раннього віку використовуються, як правило, нестандартизовані методики, а саме ігрові методики зі знайомими дитині предметами – пірамідками, кубиками та ін.. Процес обстеження проводиться у довільній формі, провідним методом є спостереження.
Діагностичні методики для молодших школярів навчально-методичний матеріал (1, 2, 3, 4 клас)
- Карта моніторингу особистісних результатів.
- Діагностика особливостей розвитку пошукового планування (методика А.З.Зака).
- Система діагностичного інструментарію визначення особистісних результатів.
У педагогіці виділяють такі методи педагогічної діагностики: спостереження, педагогічний експеримент, анкетування, бесіда, інтерв'ю, опитування, тестування, вивчення педагогічної документації (програми, УМК, портфоліо професійної діяльності).
Виділяються чотири види діагностики: первинна діагностика, динамічне вивчення, етапна діагностика, поточна діагностика.