У дітей із ТНР помітні відхилення в емоційно-вольовій сфері: їм властиві часта зміна інтересів, неспостережливість, низька мотивація, негативне сприйняття, невпевненість у власних можливостях, високий рівень дратівливості та агресії, уразливість, проблеми у спілкуванні та встановленні контактів з …
Характерно для тяжких порушень мови загальне її недорозвинення, що виявляється у неповноцінності як звукової, так і лексичної, граматичної сторін мови. Внаслідок цього в більшості дітей з тяжкими порушеннями мови спостерігається обмеженість мислення, мовних узагальнень, труднощі у читанні та письмі.
Більшість дітей з ТНР порушена пам'ять, увага, фонематичний слух. Вони неправильно розуміють звернену до них мову, і звідси страждає весь процес навчання. Зв'язок між мовними порушеннями та інші сторонами психічного розвитку зумовлює специфічні особливості мислення.
Особливості мовного розвитку дітей із ТНР:
- Недосконалість артикуляційної моторики
- Порушення просодичного боку мови
- Порушення звуковимови
- Недорозвинення фонематичних процесів
- Недорозвинення лексико-граматичного ладу мови
- Порушення формування зв'язного мовлення