Які порушення інтелектуальної емоційно-вольової сфери характерні при ЗПР?

Дітям з недорозвиненням емоційно-вольової сфери нецікаві запропоновані завдання чи якась робота, вони відзначається слабкість механізмів спонукання до діяльності, нечіткість роботи, немає чіткого плану действий. У зв'язку з цим спостерігається низький рівень інтелектуальної діяльності.

Затримка психічного розвитку (ЗПР) – один з найпоширеніших розладів дитячого віку. Відомо, що воно проявляється у дефіцитарності передумов інтелекту: пам'яті, уваги, мови, але в дітей віком найбільш наочно — у зниженні загального запасу знань, в обмеженості уявлень про навколишнє [2].

Для дітей із затримкою психічного розвитку характерні: недостатній ступінь розвитку пам'яті, моторики, мислення, мови, уваги, а також самоконтролю. Крім того, відзначається примітивність та нестійкість емоцій, погана успішність у школі.

ЗПР та розумова відсталість (відмінності, таблиця)

ЗПРРозумова відсталість
Зовнішній вигляд та особливості поведінки не диспластичніМожуть характеризуватись вираженою диспластичністю: порушеннями пропорцій тіла, косоокістю, сильною незручністю, наявністю шести пальців, помітним уповільненням мови, заїканням та іншими дефектами