Виділяють чотири основні виду слухання:
- Критичне (спрямоване). Ситуація, коли слухач оцінює слова співрозмовника, без впливу емоцій, аналізує їх і потім робить свої висновки. …
- Емпатичне. Слухання, заснований на «зчитуванні» емоцій та настрої співрозмовника. …
- Нерефлексивний (пасивний). …
- Активний.
Прийоми активного слухання
- Пауза – це просто пауза. …
- Уточнення – це прохання уточнити чи роз'яснити щось із сказаного. …
- Переказ (парафраз) – це спроба слухача коротко і своїми словами повторити викладене співрозмовником щойно. …
- Повтор (луна) — дослівне повторення те, що сказав співрозмовник.
Розглянемо чотири виду рефлексивних відповідей: з'ясування, перефразування, відображення почуттів та резюмування. Зазвичай ці види відповідей використовують у комбінації. З'ясування – це звернення до того, хто говорить за уточненнями. З'ясування допомагає зробити повідомлення більш зрозумілим і сприяє більш точному сприйняттю слухачів.