Які рівні слухання?

Виділяють чотири основні виду слухання:

  • Критичне (спрямоване). Ситуація, коли слухач оцінює слова співрозмовника, без впливу емоцій, аналізує їх і потім робить свої висновки. …
  • Емпатичне. Слухання, заснований на «зчитуванні» емоцій та настрої співрозмовника. …
  • Нерефлексивний (пасивний). …
  • Активний.

Прийоми активного слухання

  • Пауза – це просто пауза. …
  • Уточнення – це прохання уточнити чи роз'яснити щось із сказаного. …
  • Переказ (парафраз) – це спроба слухача коротко і своїми словами повторити викладене співрозмовником щойно. …
  • Повтор (луна) — дослівне повторення те, що сказав співрозмовник.

Розглянемо чотири виду рефлексивних відповідей: з'ясування, перефразування, відображення почуттів та резюмування. Зазвичай ці види відповідей використовують у комбінації. З'ясування – це звернення до того, хто говорить за уточненнями. З'ясування допомагає зробити повідомлення більш зрозумілим і сприяє більш точному сприйняттю слухачів.