Характеристику на учня, як ми вже сказали, пише класний керівник, завуч чи директор школи. При написанні психологічної дитини може знадобитися допомога шкільного психолога, результати тестування та діагностики.
після 3 класу карта складається вчителем початкової школи, для вчителі середніх класів; після закінчення 8 класу – у період вибору учнями профілюючого напряму (ПТУ, технікуму); після 10 класу – складається з метою оцінки професійних навичок та індивідуальних здібностей учня.
За цей розділ відповідальним є класний керівникПроте для найбільш об'єктивної та повної характеристики бажано участь інших фахівців, які працюють безпосередньо з учням: вихователя, вчителів-предметників, логопеда, педагога-психолога, соціального педагога.
Педагогічна характеристика має містити такі розділи: 1) загальні відомості про учня; 2) стан шкільних знань та навичок; 3) загальний розвиток дитини, особливості мови та мислення; 4) особливості навчальної діяльності; 5) особливості поведінки; 6) характеристика особи; 7) висновок.