Коли дитина самостійно ставить за мету запам'ятати і згадати проявляється пам'ять?

До кінця дошкільного періоду (6-7 років) у дитини з'являються довільні форми психологічної активності. Вони вже можуть розглядати предмети, можуть вести цілеспрямоване спостереження і виникають елементи довільної пам'яті. Вона проявляється у ситуаціях, коли дитина самостійно ставить за мету: запам'ятати і згадати.

Вчені з'ясували, що майже 75% дитячих вражень, які залишаються у пам'яті дорослих людей, відносяться до віку 3-5 років. Очевидно, саме в цей час пам'ять починає функціонувати найбільш ефективно, запам'ятовуючи навколишній світ та події нашого життя.

Довільні форми запам'ятовування та твори починають складатися у віці чотирьох – п'яти років. Найбільш сприятливі умови для оволодіння довільним запам'ятовуванням та відтворенням створюються у грі, коли запам'ятовування є умовою успішного виконання дитиною взятої на себе ролі [9, с. 206].

Вона починає розвиватися між 4-5 роками і проявляється у ситуаціях, коли дитина самостійно ставить за мету щось запам'ятати або згадати.