Нормою в два року вважається, якщо дитина:
- багато базікає, його словниковий запас налічує від 10 до 300 простих слів;
- вміє відповідати на запитання словами «ні» і «так»;
- прощається та вітається (або махає рукою);
- розуміє прохання та мовлення дорослого;
- показує рукою різні предмети і намагається назвати їх.
Пересипання круп, ігри з дрібними предметами, збирання мозаїки – всі ці заняття відмінно впливає на центр дрібної моторики в головному мозку. Розвивайте творчі здібності дворічки. У цьому віці можна спробувати використовувати для занять тісто для ліплення та пальчикові фарби. Робіть із дитиною аплікації.
Перерахуємо найпоширеніші ознаки, що вказують на відставання в розвитку дитини дворічного віку: Малюк невпевнено бігає, незручно здійснює рухи, не може навчитися підстрибувати. Не вміє користуватися ложкою, воліє їсти руками або зберігається годування за допомогою дорослих.