Пізнавальні мотиви мають рівні: широкі пізнавальні мотиви (орієнтація на оволодіння новими знаннями – фактами, явищами, закономірностями), навчально-пізнавальні мотиви (орієнтація на засвоєння способів добування знань, прийомів самостійного набуття знань), мотиви самоосвіти (орієнтація на …
5) навчально-пізнавальні мотиви (Орієнтація на способи добування знань, засвоєння конкретних навчальних предметів); … За видами виділяють мотиви:
- соціальні та пізнавальні (когнітивні),
- спонукальні та смислоутворюючі,
- зовнішні та внутрішні,
- усвідомлені та неусвідомлені,
- реальні та уявні.
Пізнавальна мотивація пов'язана із змістом та процесом навчання. Вирізняють такі види пізнавальної мотивації: мотивація змістом і мотивація процесом. Мотивація змістом спонукає до вивчення нового та оволодіння знаннями.
За рівнем стійкості мотиви бувають:
- загальноприйняті (прагнення досягнення мети, уникнення проблем, досягнення успіху);
- стійкі реальні мотиви (наприклад, під час навчання: відвідування лекцій, вивчення конспектів);
- нестійкі мотиви, Яким властива мінливість у виборі мети