Що стосується пізнавальних мотивів?

Пізнавальні мотиви мають рівні: широкі пізнавальні мотиви (орієнтація на оволодіння новими знаннями – фактами, явищами, закономірностями), навчально-пізнавальні мотиви (орієнтація на засвоєння способів добування знань, прийомів самостійного набуття знань), мотиви самоосвіти (орієнтація на …

5) навчально-пізнавальні мотиви (Орієнтація на способи добування знань, засвоєння конкретних навчальних предметів); … За видами виділяють мотиви:

  • соціальні та пізнавальні (когнітивні),
  • спонукальні та смислоутворюючі,
  • зовнішні та внутрішні,
  • усвідомлені та неусвідомлені,
  • реальні та уявні.

Пізнавальна мотивація пов'язана із змістом та процесом навчання. Вирізняють такі види пізнавальної мотивації: мотивація змістом і мотивація процесом. Мотивація змістом спонукає до вивчення нового та оволодіння знаннями.

За рівнем стійкості мотиви бувають:

  • загальноприйняті (прагнення досягнення мети, уникнення проблем, досягнення успіху);
  • стійкі реальні мотиви (наприклад, під час навчання: відвідування лекцій, вивчення конспектів);
  • нестійкі мотиви, Яким властива мінливість у виборі мети