Пізнавальні процеси – це психічні явища, що забезпечують, безпосередньо у своїй сукупності, пізнання, тобто сприйняття інформації, її переробку, зберігання та використання. До них належать: відчуття, сприйняття, уявлення, увага та пам'ять, уява та мислення.
Увага: це виборчий напрямок сприйняття на щось. У цьому увагу вважається окремим пізнавальним процесом, а, швидше, властивістю інших. Сприйняття: чуттєве пізнання предметів навколишнього світу, що суб'єктивно представляється прямим, безпосереднім.
Таким чином, розвиток та корекція пізнавальної сфери дитини включає активізацію мисленнєвої діяльності, мовленнєве розвиток; корекцію особливостей та підвищення рівня розвитку сприйняття, уваги, пам'яті, уяви; вдосконалення комунікативних навичок.