Здатність до спілкування описується як одна з найбільш соціально обумовлених видів здібностей, що проявляється у вмінні сприймати людей, давати їм оцінку, домагатися взаєморозуміння, впливати на оточуючих.
Відповідно до змісту можна виділити такі види спілкування:
- Матеріальне спілкування – Обмін предметами або продуктами діяльності.
- Когнітивне спілкування – Обмін інформацією, знаннями. …
- Кондиційне, чи емоційне спілкування – обмін емоційними станами між індивідами, що спілкуються.
Основні різновиди комунікативних навичок
- Висловлювати прохання.
- Вітати іншу людину, вітати, запрошувати, чемно спілкуватися.
- Дотримуватись правил поведінки з колегами, керівництвом, дітьми тощо.
- Розуміти ситуацію спілкування, наміри та мотиви партнерів.
- Вміння слухати іншу людину.
Заважає спілкуванню зарозумілість і зарозумілість, бажання людини виглядати набагато досконаліше, набагато краще за інших. Також спілкуванню заважає мовчазність та замкнутість. Співрозмовник, який мовчить, ніколи не викличе інтересу в оточуючих, тому з такими людьми ніхто не прагнутиме підтримувати розмову.