Що вміють діти із аутизмом?

Виявляється аутизм, насамперед, порушеннями спілкування та соціальних функцій: проблемами з промовою, розумінням та виконанням інструкцій, небажанням спілкуватися з оточуючими, відстороненістю та прагненням до самотності. Другий обов'язковий симптом аутизму – одноманітність чи стереотипність поведінки.

Дитина не реагує на нові іграшки, звуки може довго дивитися в одну точку. Дитина не відгукується на своє ім'я (зазвичай батьки насамперед звертаються до сурдологу для перевірки слуху; якщо зі слухом все добре, слід звернутися до психіатра).

Діти з аутизмом не грають із іграшками, як це роблять звичайні діти. Вони не виявляють особливого інтересу до іграшок і не займаються ними у вільний час. Якщо вони грають, то часто дуже своєрідно, наприклад, крутять колеса перевернутої іграшкової вантажівки, скручують шматок мотузки, нюхають або смокчуть ляльку.

Аутисти найчастіше не мають потреби в тілесному дотику, оскільки не розуміють комунікативного змісту даних дій. Крім того, фізичний контакт може бути неприємним та болючим внаслідок порушення сенсорної обробки тактильних та пропріоцептивних (м'язових, сухожильних) сигналів.