У чому виявляються особливості формування мови в дітей із глибокими дефектами зору?

Особливості мовного розвитку дітей раннього віку зі складним зорово-мовленнєвим дефектом виявляються відносно рівномірному відставанні в формуванні імпресивної та експресивної мови, слабкості наслідувальної діяльності, мовної пасивності, ехолалії

ехолалії

Ехолалі́я (від ін. -грец. ἠχώ «луна, повторення» і λαλιά «мова, розмова») — ехо-симптом, неконтрольоване автоматичне повторення слів, почутих у чужій мові.

https://ua.wikipedia.org › wiki › Ехолалія

, відстроченості мовних реакцій, мовному негативізмі, … 27 серп. 2023р.

Діти з порушеннями зору пізнають світ переважно через слух і дотик. Внаслідок цього вони формується інше уявлення про світ, ніж у зрячих, а чуттєві образи мають інші якість і структуру. Наприклад, сліпі діти впізнають машину чи солов'я зовсім не за зовнішніми якостями, а за звуком.

Втрата слуху до 3-3,5 років призводить до втрати сформованої мови. Мова майже повністю розпадається за повної втрати слуху у 4-5 років, якщо спеціальне навчання не розпочато відразу. Втрата слуху у 6-7 років призводить до різкого спотворення мови дитини, та без спеціальної педагогічної допомоги мова поступово погіршуватиметься.

Особливості розвитку дітей з важкими порушеннями мови виражаються також у вигляді соматичної ослабленості та уповільненого розвитку локомоторні функції. Для них характерно та деяке відставання розвитку рухової сфери, що виявляється у недостатній координації рухів, низької швидкості та спритності їх виконання.