Як пов'язано затримку психічного розвитку з інтелектом?

Затримка психічного розвитку (ЗПР) – один з найпоширеніших розладів дитячого віку. Відомо, що воно проявляється у дефіцитарності передумов інтелекту: пам'яті, уваги, мови, але в дітей віком найбільш наочно — у зниженні загального запасу знань, в обмеженості уявлень про навколишнє [2].

Дітям з недорозвиненням емоційно-вольової сфери нецікаві запропоновані завдання чи якась робота, вони відзначається слабкість механізмів спонукання до діяльності, нечіткість роботи, немає чіткого плану действий. У зв'язку з цим спостерігається низький рівень інтелектуальної діяльності.

Причини затримки психічного розвитку Вплив можуть надавати фактори, що впливають під час вагітності (гіпоксія плода, тяжкий токсикоз, гестоз, резус-конфлікт, внутрішньоутробна інфекція тощо. д.), під час пологів і після народження дитини (внутрішньочерепні травми, ядерна жовтяниця новонароджених).

При ЗПР відбувається запізнення психічного розвитку, у якому страждають вищі психічні функції дитини, такі як увага, пам'ять, мислення та емоційно-вольова сфера. Це негативно відбивається на процесі шкільного навчання та адаптації у колективі.