Як поводиться дитина з розумовою відсталістю?

Недорозвиненість відображається і на емоційній сфері, коли емоції відсутні або обмежені, а різні переживання не виявляються. Порушено вольові процеси, діти не активні. Вони пізніше починають тримати голівку, повзати, ходити, виявляти інтерес до предметів і розрізняти їх, лепетати, впізнавати рідних чи чужих людей.

Розумно відсталі діти зазвичай користуються мимовільним запам'ятовуванням, тобто запам'ятовують яскраве, незвичайне те, що їх приваблює. Довільне запам'ятовування формується вони значно пізніше — наприкінці дошкільного, на початку шкільного періоду життя. Відзначається слабкість розвитку вольових процесів.

У розумово відсталих дітей предметна діяльність не формується. Деякі з них не виявляють інтересу до предметів, у тому числі і до іграшок. Вони взагалі не беруть іграшки до рук, не маніпулюють із ними. Вони не мають орієнтування як типу «Що з цим можна робити?», а й «Що це?».

Клінічні ознаки розумової відсталості:

  1. психічний недорозвинення різного ступеня виразності;
  2. недорозвинення як інтелектуальної діяльності та особистості хворого, а й психіки загалом;
  3. ознаки недорозвинення як мислення, а й сприйняття, пам'яті, уваги, емоційно-вольової сфери та інших.;