Як поводяться діти із затримкою психомовного розвитку?

Такі діти відрізняються гіперактивністю, підвищеною агресивністю, неуважністю, швидкою стомлюваністю, слабкою пам'яттю. Дитина дуже повільно розуміє, має нерозвинену уяву та вузький набір емоційних проявів, відчуває великі труднощі у спілкуванні з однолітками, тому цурається їх.

Ознаки аутизму, пов'язані з розвитком мови Вони зовсім не реагують або рідко відгукуються на своє ім'я та інші вербальні спроби привернути їхню увагу. – У них відсутня чи із затримкою розвивається комунікація за допомогою жестикуляцій, наприклад, вказівний жест та демонстрація предметів іншим людям.

Про ЗПРР кажуть, якщо у 2 роки дитина не вимовляє слів, а до 3 років у неї не сформована зв'язкова мова. Оцінкою ступеня порушень та лікуванням затримки психічного та мовного розвитку у дітей різного віку займаються дитячі неврологи, логопеди, дефектологи, медичні психологи за участю педагогів та батьків.

Найбільш яскрава ознака ЗПР – незрілість емоційно-вольової сфери; тобто, такій дитині дуже складно зробити над собою вольове зусилля, змусити себе щось виконати. У таких дітей також спостерігаються порушення уваги: ​​нестійкість, знижена концентрація, підвищена відволікання.