Як розвивається мова у дітей із ЗПР?

Для дошкільнят з затримкою психічного розвитку характерна несформованість процесів інтонаційної виразності мови, їх ускладнює емоційне оповідання віршів, казок. Період дитячої словотворчості у дітей із ЗПР настає пізніше і триває довше, ніж у дітей із нормальним розвитком.

Про ЗПРР кажуть, якщо у 2 роки дитина не вимовляє слів, а до 3 років у неї не сформовано зв'язкову мову. Оцінкою ступеня порушень та лікуванням затримки психічного та мовного розвитку у дітей різного віку займаються дитячі неврологи, логопеди, дефектологи, медичні психологи за участю педагогів та батьків.

Для дітей з затримкою психічного розвитку характерні: недостатній рівень розвитку пам'яті, моторики, мислення, мови, уваги, і навіть самоконтролю. Крім того, відзначається примітивність та нестійкість емоцій, погана успішність у школі.

Як розвивати звукомовлення та розуміння мови Робиться артикуляційна розминка, рекомендується ще й дихальна гімнастика, вправи з дрібної моторики рук (наприклад, пальчикова гімнастика).