Як розвиваються розумово відсталі діти?

Розумно відсталі діти зазвичай користуються мимовільним запам'ятовуванням, тобто запам'ятовують яскраве, незвичайне те, що їх приваблює. Довільне запам'ятовування формується вони значно пізніше — наприкінці дошкільного, на початку шкільного періоду життя. Наголошується на слабкості розвитку вольових процесів.

У розумово відсталих дітей великою мірою страждає довільна увага. Неможливим виявляється їм скільки-небудь довго концентрувати увагу, одночасно виконувати різні види діяльності. Сенсорний розвиток у передшкільному та шкільному віці у цих дітей значно відстає за термінами формування.

У розумово відсталих дітей предметна діяльність формується. Деякі з них не виявляють інтересу до предметів, у тому числі і до іграшок. Вони взагалі не беруть іграшки до рук, не маніпулюють із ними. Вони не мають орієнтування як типу «Що з цим можна робити?», а й «Що це?».

Розумову відсталість чи олігофренію визначають як порушення психічного розвитку на різних сферах: інтелектуальної, пізнавальної, емоційної, що призводить до соціальної дезадаптації. Патологія проявляється у віці до 3 років, коли дитина зупиняється у розвитку, у неї виникає недоумство.