Як відрізнити педагогічну занедбаність від затримки?

Основними ознаками педагогічної занедбаності вважаються: імпульсивність; – Розсіяна увага; – Недотримання відомих дитині правил (У сім'ї, у суспільстві, у дитячому садку, у школі тощо.

Для дітей із затримкою психічного розвитку характерні: недостатній ступінь розвитку пам'яті, моторики, мислення, мови, уваги, а також самоконтролю. Крім того, відзначається примітивність та нестійкість емоцій, погана успішність у школі.

За даними деяких дослідників, у дітей із затримкою психічного розвитку особливо виражена низька мовна активність, несформованість мови та, як наслідок, її відставання. Словниковий запас цієї категорії дітей обмежений. У дітей недостатньо сформована сторона фонематичного слуху: їм важко розрізнити фонеми.