Як зрозуміти, що у дитини когнітивні порушення?

Зазвичай когнітивні порушення діагностують, спостерігаючи за дитиною, опитуючи батьків, порівнюючи показники з прийнятими стандартами у цій віковій групі. У молодшому та середньому шкільному віці дуже показовим є тест Д. Векслера.

Для оцінки когнітивних функцій використовують нейропсихологічні методи дослідження (Векслерівську шкалу інтелекту для дорослих та для дітей, тест Стенфорд – Біне).

У дітей ознаки порушення когнітивного розвитку такі:

  1. затримка появи навичок – починають сидіти, повзати, ходити чи говорити пізніше за певний вік;
  2. порушення концентрації уваги;
  3. проблеми з навчанням;
  4. відсутність цікавості;
  5. проблеми з логічним мисленням;

Легкий когнітивний розлад – це когнітивне порушення, яке, незважаючи на те, що не впливає на здатність вести самостійний спосіб життя, є серйознішим захворюванням, ніж пов'язане з природним старінням зниження когнітивних функцій.