Яка пам'ять розумово відсталих дітей?

Пам'ять учнів з розумової відсталістю характеризується порушеннями запам'ятовування (недостатня свідомість і непослідовність, залежність від змісту матеріалу), збереження (підвищена забудькуватість, слабка логічна переробка та недостатнє засвоєння матеріалу) та відтворення (неточність).12 черв. 2023р.

У дітей із ЗПР пам'ять має свої особливості. Мимовільна пам'ять менш продуктивна, ніж у однолітків. Довільне запам'ятовування викликає труднощі, особливо на початку заучування. Велику роль розвитку пам'яті в дитини 5-7 років грають слухові і зорові враження.

Розумно відсталі діти зазвичай користуються мимовільним запам'ятовуванням, тобто запам'ятовують яскраве, незвичайне те, що їх приваблює. Довільне запам'ятовування формується вони значно пізніше — наприкінці дошкільного, на початку шкільного періоду життя. Наголошується на слабкості розвитку вольових процесів.

Для розумово відсталих дітей характерна епізодична забудькуватість, найкраще запам'ятовування значущої та завершеної події.