Прояви порушень мовного розвитку при РАС дуже різноманітні:
, ехолалії, фрази-штампи та слова-штампи, відсутність звернення, неправильне вживання займенників, відсутність «Я» в мові, порушення лексики, семантики, просодики, граматичного ладу мови, звуковимови, спонтанності висловлювання і т.6 лист. 2023р.
Найбільш характерна брадилалія (уповільнення темпу мови), рідше зустрічається тахілалія (прискорення темпу мови). Якщо у дитини немає емоційного контакту із співрозмовником, мова відрізняється монотонністю, до кінця фрази тон голосу або підвищується, або, навпаки, згасає (залежно від тонусу дитини).
Три основні ознаки: дефіцит здатності починати і підтримувати соціальну взаємодію та суспільні зв'язки, обмежені інтереси, поведінкові дії, що часто повторюються.
Мова людей з аутизмом часто характеризують як емоційно бідну, монотонну, «механічну», маловаріативну за темпом та гучністю. Якщо інтонаційне забарвлення мови є, то воно може бути дивним, химерним або перебільшеним.