Які є види пізнавальної діяльності?

Залежно від сфери, де відбувається процес пізнання, розрізняють такі види пізнавальної діяльності: звичайне, наукове, філософське, художнє, соціальне.

Предмет навчально-пізнавальної діяльності учнів – це знання, вміння, якості особистості. Знання, уміння, якості – це результат, т.е. е. мета цієї діяльності.

Пізнавальна діяльність учня – це навчальне пізнання, механізмом якого є, насамперед, мислення. Сам процес навчального пізнання здійснюється за допомогою таких операцій, як аналіз, синтез, абстрагування, конкретизація та узагальнення.

Виділяють два рівні наукового пізнання: емпіричний (досвідчений, чуттєвий) та теоретичний (раціональний). Емпіричний рівень пізнання виражений у спостереженні, експерименті та моделюванні, тоді як теоретичний – в узагальненні результатів емпіричного рівня в гіпотезах, законах та теоріях.