У роботі з дітьми із затримкою психічного розвитку наочні методи є вкрай затребуваними, особливо у початкових етапах навчання. Наочні методи в корекційному навчанні реалізуються при опорі на збереження ланки вищих психічних функцій та використання можливостей найбільш зміцнених форм діяльності.
Невід'ємною частиною корекційного навчання дітей із ЗПР є нормалізація їхньої діяльності, і зокрема навчальної, яка характеризується крайньою неорганізованістю, імпульсивністю, низькою продуктивністю.
Комунікативний метод навчання. матеріалу, у тому числі проблемний виклад, та сприйняття його учнями; б) бесіда щодо змісту нового навчального матеріалу, у тому числі евристична або проблемно-пошукова; в) робота з текстом підручника, зокрема самостійне вивчення учнями тексту; г) оцінка роботи.