Які особливості мовного розвитку характерні для дітей із РАС?

Найбільш характерна брадилалія (уповільнення темпу мови), рідше зустрічається тахілалія (прискорення темпу мови). Якщо у дитини немає емоційного контакту із співрозмовником, мова відрізняється монотонністю, до кінця фрази тон голосу або підвищується, або, навпаки, згасає (залежно від тонусу дитини).

Прояви порушень мовного розвитку при РАС дуже різноманітні: мутизм, ехолалії, фрази-штампи та слова-штампи, відсутність звернення, неправильне вживання займенників, відсутність «Я» в мові, порушення лексики, семантики, просодики, граматичного ладу мови, звуковимови, спонтанності висловлювання тощо.

Діти з аутизмом з помітною працею освоюють навички самообслуговування. Виражена моторна незручність. Порушення сприйняття: труднощі в орієнтуванні у просторі, фрагментарність у сприйнятті навколишнього оточення, спотворення цілісної картини предметного світу.

Особливості розвитку мови при аутизмі можуть включати вокальні відмінності, труднощі зі сприйняттям та використанням мови тіла, використання мовних звуків та слів для самостимуляції, а не для комунікації. Саме собою відсутність мовлення не вказує на аутизм.