Які патологічні риси виявляються в емоційно-вольовій сфері розумово відсталих дітей?

Емоційна сфера розумово відсталих дітей характеризується незрілістю: вони схильні до недостатньо диференційованих, позбавлених відтінків емоцій. Переживання таких дітей примітивні, вони відчувають лише задоволення, або невдоволення, а диференційовані тонкі відтінки переживань у них майже не проявляются.24 мар. 2023р.

Усі аспекти особистісної сфери формуються у розумово відсталих дітей також уповільнено та з великими відхиленнями. Дітям властиво різко виражене відставання розвитку емоцій, недиференційованість і нестабільність почуттів, обмеження діапазону переживань, крайній характер проявів радості, прикрості, веселощів.

Розумова відсталість характеризується психічним недорозвиненням з недостатністю інтелекту, порушенням здібностей та навичок, що ускладнює адекватну соціальну адаптацію пацієнта.

Розумно відсталі діти зазвичай користуються мимовільним запам'ятовуванням, тобто запам'ятовують яскраве, незвичайне те, що їх приваблює. Довільне запам'ятовування формується вони значно пізніше — наприкінці дошкільного, на початку шкільного періоду життя. Наголошується на слабкості розвитку вольових процесів.