«Оцінка індивідуального розвитку дітей представлена у Стандарті у двох формах діагностики – педагогічної та психологічної.
У педагогіці виділяють такі методи педагогічної діагностики: спостереження, педагогічний експеримент, анкетування, бесіда, інтерв'ю, опитування, тестування, вивчення педагогічної документації (програми, УМК, портфоліо професійної діяльності).
Що має на увазі моніторинг індивідуального розвитку дітей? У чому різниця між педагогічним моніторингом та педагогічною діагностикою? Моніторингом- тривале стеження за будь-якими об'єктами чи явищами педагогічної діяльності, система отримання даних для прийняття стратегічних та тактичних рішень.
Педагоги для діагностики використовують малоформалізовані методи – спостереження проявів дитини на спілкуванні та діяльності, вільна розмова, а рідше – аналіз продуктів діяльності вихованців, психолого- педагогічні тести та діагностичні ситуації.