Алалія моторна розвивається при порушенні функцій лобно-тім'яних областей кори лівої півкулі головного мозку (центр Брока) і проявляється у порушенні експресивний мови при досить хорошому розумінні зверненого мовлення, пізньому формуванні фразового мовлення (після 4 років) та бідності передмовних етапів (нерідка відсутність …
Порушення носять фонематичний характер, вони порушено операція вибору звуку для оформлення мовного висловлювання. У промові моторних алаліків рясніють літеральні парафазії (заміна звуку в слові на інший), персеверації (нав'язливе відтворення звуків або слів), елізії (випадання звуків).
Моторна алалія проявляється утрудненням говоріння, зниженням або відсутністю мовної активності. У цьому розуміння промови не порушено. У таких дітей пасивний словниковий запас значно більший, ніж активний.
При сенсорної алалії переважно страждає мовний гнозиз, тобто. порушується аналіз звуків, у тому числі чутної мови, не формується зв'язок між звуковим чином і предметом, що позначається ним. – дитина чує, але не розуміє звернене мовлення (слухова агнозія).