Психолого–педагогічна діагностика – це оцінна практика, спрямована на вивчення індивідуально-психологічних особливостей учня та соціально-психологічних характеристик дитячого колективу з метою оптимізації навчально-виховного процесу.
Педагогічна діагностика – це сукупність прийомів контролю та оцінки, спрямованих на вирішення завдань оптимізації навчального процесу, диференційованого підходу до учнів, а також удосконалення освітніх програм та методів педагогічного дії.
Психолого–педагогічна діагностика призначена не тільки для вимірювання та оцінки психологом та педагогом індивідуальних особливостей дитини, але й для того, щоб батько зміг побачити рівень здібностей своєї дитини на період діагностики, рівень його підготовки до самостійної діяльності
Система психолого-педагогічної діагностики включає три основні діагностичні схеми: діагностичний мінімум (скринінг); первинна диференціація норми та патології розумового розвитку; поглиблене психодіагностичне обстеження.