Чим відрізняється спілкування з однолітками та зі старшими?

Таким чином, і дорослий, і одноліток сприяють розвитку різних сторін дитині. У спілкуванні з дорослим дитина вчиться говорити та робити, як треба, слухати та розуміти іншого, засвоювати нові знання. У спілкуванні з однолітком – висловлювати себе, керувати іншим, вступати у різноманітні відносини.

Спілкування з однолітком відрізняє ряд специфічних особливостей, серед яких багатство та різноманітність комунікативних дій, надзвичайна емоційна насиченість, нестандартність та нерегламентованість поведінки, і водночас нечутливість до впливів однолітка, переважання ініціативних дій …

Завдяки спілкуванню розширюється самосвідомість підлітків. Це зумовлено тим, що підліток відкриває свій внутрішній світ, який визначає його індивідуальність та неповторність. Зважаючи на тендітність внутрішнього світу, у підлітка виникає необхідність у схваленні, прийнятті його в колі однолітків.

Спілкування з однолітками впливає розвиток особистості дошкільника: він вчиться узгоджувати свої дії з діями інших дітей. Спілкуючись із товаришами, в іграх і в реальному житті, діти відтворюють відносини дорослих, вчаться оцінювати себе та своїх товаришів, застосовувати на практиці норми поведінки.