Група дітей з ОВЗ надзвичайно неоднорідна. Це визначається насамперед тим, що до неї входять діти з різними порушеннями: порушення слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату, інтелекту, з вираженими розладами емоційно-вольової сфери, із затримкою та комплексними порушеннями розвитку.
До них відносяться порушення зору, мовлення, опорно-рухового апарату, затримка психічного розвитку (ЗПР), порушення інтелектуального розвитку, розлад поведінки та спілкування, у тому числі РАС та СДВГ, комплексні порушення розвитку.
Більшість розумово відсталих дітей відзначаються порушення мовного розвитку, при цьому страждають усі компоненти мови: лексика, граматичний устрій, звуковимову. Порушено мислення. Основним його недоліком є слабкість узагальнень.