За його результатами визначається напрям навчання дитини, вид та програма освітнього закладу, тобто. оптимальний педагогічний маршрут, що відповідає особливостям та можливостям дитини. Провідна роль даній діагностиці належить діяльності психолого-медико-педагогічних комісій (ПМПК).5 окт. 2023р.
За результатами діагностики можуть бути встановлені певні проблеми навчання, поведінки та особистісного розвитку; констатуючі – дозволяють виявити психологічні особливості школяра облік яких необхідний створення повноцінних умов навчання та розвитку.
Психолого–педагогічна діагностика – це оцінна практика, спрямована на вивчення індивідуально-психологічних особливостей учня та соціально-психологічних характеристик дитячого колективу з метою оптимізації навчально-виховного процесу.
Прогностична клініко-психологічна оцінка психічного розвитку дитини. Цей етап судово-психологічного експертного дослідження є завершальним, на ньому синтезуються дані першого та другого етапів експертизи та виробляється клініко-психологічна прогностична оцінка психічного розвитку дитини.