Що входить до комплаєнсу?

Під комплаєнсом мають на увазі частину системи управління/контролю в організації, пов'язану з комплаєнс-ризиками — ризиками невідповідності, недотримання вимог законодавства, нормативних документів, правил та стандартів наглядових органів, галузевих асоціацій та саморегулівних організацій, кодексів поведінки тощо.

Потенційних чи діючих ділових партнерів перевіряють на: відповідність вимогам податкових органів (прояв належної обачності), вимогам іноземного та локального антикорупційного законодавства, на шахрайський характер діяльності, також застосовується санкційний комплаєнс.

Compliance має на увазі комплекс заходів, націлений на моніторинг та усунення внутрішніх порушень законодавчих та етичних норм. Причому поширюється він як на рядових співробітників, а й у управляюча ланка організації.

Термін «Комплаєнсризик» відноситься до ризикам, яким компанії зазнають регуляторні штрафи, фінансові втрати та/або збитки, заподіяні їх іміджу, ризикам, що виникають внаслідок недотримання правил, кодексів поведінки та доброї поведінки (COELHO та SANTOS JR, 2023, с. 8).