У чому виявляється асиметрія інформації?

asymmetric(al) information) – це нерівномірний розподіл інформації між сторонами контракту. У ситуації асиметричного розподілу інформації одна зі сторін знає більше, ніж інша, про предмет контракту, умови його укладання або поведінку в процесі його виконання.

Асиметрія інформації – це ситуація, за якої один учасник економічних відносин володіє інформацією, недоступною для інших учасників. Приклад: продавець знає недоліки товару, але приховує їхню відмінність від покупця. Роботодавець знає про всі складнощі роботи, але не озвучує їх працівнику, що влаштовується.

Наслідки інформаційної асиметрії виражаються у таких негативних явищах, як застійне безробіття, дискримінація в умовах оплати праці та найму на роботу, посилення соціальної напруженості та ін..

Інформаційна асиметрія руйнує як єдність економічного простору країни, а й перешкоджає реалізації конституційного принципу підтримки конкуренції (ст. 8), оскільки формує неадекватне стан конкуренції над ринком.