В основі ABC-аналізу лежить принцип Парето: 20/80. Стосовно ABC-аналізу бази клієнтів правило звучить так: 20% всіх клієнтів компанії приносять їй 80% прибутку. Ще 15% прибутку приносять наступні 30% клієнтів. І 50% клієнтів (половина клієнтської бази) приносять лише 5% доходу.
Як провести ABC XYZ аналіз: покрокова інструкція
- знайти способи збільшити продаж;
- визначити найефективніші канали реклами;
- вибрати сегменти клієнтів, з якими працюватимемо насамперед;
- визначити асортимент: які товари замовити та у яких постачальників;
- оптимізувати роботу складу.
ABC-аналіз – маркетинговий інструмент, що дозволяє підприємству відмовитися від нерентабельних товарів та послуг. Найчастіше за допомогою АВС методу перевіряють товари, представлені в асортименті магазинів. Метод ABC-аналізу співзвучний із законом Парето, за яким 20% докладених зусиль вистачає, щоб отримати 80% результату.