Наприклад, агресивного пацієнта не варто боятися, насамперед потрібно дати йому виговоритися, розпитати його про скарги та заспокоїти. Говоріть із ним спокійним, рівним голосом, не піддавайтеся на провокації, але при цьому й не поводьтеся надто відсторонено, щоб не викликати нову хвилю агресії.
10 принципів спілкування з конфліктним пацієнтом
- Слухайте уважно і ви зрозумієте, що стоїть за агресією. …
- Чи не піддавайтеся на провокації. …
- Не повторюйте за пацієнтом брутальних слів. …
- Не приймайте на свій рахунок. …
- Звертайтеся до пацієнта на ім'я. …
- Виразіть співчуття та розуміння. …
- Погодьтеся і вибачтеся.
І тут його також можна притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 5.61 КоАП РФ. Алгоритм дій такий самий, як і з пацієнтами: відео- або аудіозапис, свідки, звернення до прокуратури чи поліції. І відповідати в цьому випадку медику доведеться так само, як рядовому пацієнту, – заплатити штраф.