Яка мова у аутистів?

Аутизм тут насамперед проявляється у уникненні контакту з дітьми, страхах і тривозі, посилення стереотипій, появі ритуалів, самоагресії, регресі мови. У експресивної (вимовної) мови залишаються нечисленні слова (або фрази) – штампи, а іноді не залишається і цього, але розуміння мови при цьому зберігається.

1. У дитини з аутизмом погано розвивається мова, як рецептивна (розуміння), і експресивна. Найчастіше мова має форму ехолалій (повтори мовних елементів, почутих від оточуючих або по телевізору). Доступні для розуміння лише прості однозначні вказівки («сідай», «їж», «зачини двері» тощо).

Особливості розвитку мови при аутизмі можуть включати вокальні відмінності, труднощі зі сприйняттям та використанням мови тіла, використання мовних звуків та слів для самостимуляції, а не для комунікації. Саме собою відсутність мовлення не вказує на аутизм.

Важливо взяти до уваги те, як дитина грає, чи вміє вона імітувати чужі дії, чи розуміє вона мову, чи намагається спілкуватися за допомогою жестів. Якщо він ніяк не імітує інших людей під час гри, і якщо він не розуміє чужої мови, це може бути більше, ніж просто затримка мови.