Існує три стадії розвитку мислення: наочно-дійове, наочно-образне, словесно-логічне.
Ф. Гельмгольц та А. Пуанкаре), були розмежовані чотири стадії творчого мислення: підготовка, дозрівання, осяяння та перевірка істинності. В даний час існує безліч різних класифікацій послідовності акту мислення.
Мислення як процес безперервно формується та розвивається в ході змінної взаємодії людини з середовищемале ніколи не досягає завершеної стадії. Воно може розвиватися як у межах окремих видів у формі поліпшення його окремих характеристик, і у рамках взаємодії цих видів.
У дитини Мислення наочно-дієве утворює перший щабель розвитку мислення. У дорослої людини Мислення наочно дієве співіснує з наочно образним і словесно логічним мисленням.