Які компоненти входять до структури психологічної готовності до шкільного навчання?

Складовими компонентами психологічної готовності до навчання у школі є мотиваційна, соціально-особистісна, інтелектуальна та емоційно-вольова готовність.

Психологічна готовність до школи не тотожна фізичній (фізіологічній). Перша включає процеси, залежні від системи вимог, які школа пред'являє до дитини. Пов'язані вони зі зміною соціальної позиції дитини на суспільстві, і навіть зі специфікою навчальної діяльність у молодшому шкільному віці.

У статті розроблено та описано авторську модель психологічної готовності до професійної діяльності соціального працівника, яка включає п'ять компонентів: мотиваційний, орієнтаційний, операційний, особистісний, рефлексивний.

Основним критерієм психологічної готовності до школи є новоутворення «внутрішня позиція школяра», що являє собою нове ставлення дитини до навколишнього середовища, що виникає в результаті сплаву пізнавальної потреби та потреби спілкування з дорослим на новому рівні.