Які особливості характеризують розумову діяльність дітей із ЗПР?

Дослідження показують відставання дітей із ЗПР у розвитку всіх видів мислення, і особливо словесно-логічного. Думку дітей з ЗПР характеризують: низька продуктивність, нестійкість, малорухливість розумових процесів, схильність до копіювання, наслідування (С.

Для дітей із затримкою психічного розвитку характерні: недостатній ступінь розвитку пам'яті, моторики, мислення, мови, уваги, а також самоконтролю. Крім того, відзначається примітивність та нестійкість емоцій, погана успішність у школі.

За даними деяких дослідників, у дітей із затримкою психічного розвитку особливо виражена низька мовна активність, несформованість мови та, як наслідок, її відставання. Словниковий запас цієї категорії дітей обмежений. У дітей недостатньо сформована сторона фонематичного слуху: їм важко розрізнити фонеми.

У дітей із ЗПР виявляється відставання у розвитку всіх форм мислення. Найбільше це проявляється під час вирішення завдань із використанням словесно-логічного мислення, а найменшою мірою відстає наочно-дійове мислення.